Sain eilen postissa paketin. Luulin sen olevan kirjakerhon lähetyksen ja mielessäni jo manailin, että kuukauden kirja oli jäänyt peruuttamatta ja nyt se sitten oli kannettu kotiin. Paketti lojui ruokailun ajan tuolilla ja vasta, kun vatsa oli täynnä evästä, muistui paketti mieleeni.

Älysin pakettia käännellessäni, ettei se ollut kirjakerhon logolla varustettu ja ihmettelin kyllä Porin postileimaakin. Ihmettelin perheenjäsenille ääneenkin, että mitähän minä nyt olen mennyt tilaamaan, kun en edes muista tilanneeni mitään.

Yllätys oli suuri ja aivan ihana sellainen. Paketista paljastui taulu ja hetken sitä katsoessani tunnistin piirroskuvista Lillin. Oikesssa yläkulmassa oli kultainen laatta, jossa teksti ”Lännen Vuoden Aktiivi 2009.”

Shetlanninlammaskoirat ry:n Lännen Shelttiyhdistys ry oli järjestänyt Lännen alueella asuvien jäsenten kesken äänestyksen Lännen Vuoden Aktiivi 2009. Tässä ote mitä vuoden aktiivilla tarkoitetaan: ”Ehdokkaksi kelpaa henkilö, joka on omalla toiminnallaan edistänyt shetlanninlammaskoirien tunnettavuutta.”

Minä olin ehdolla toisen henkilön kanssa ja äänestyksessä vedin sitten sen pidemmän korren.

Olen otettu tästä tunnustuksesta ja haluankin lämpimästi kiittää, ensiksi sitä henkilöä, joka minut tähän kisaan oli ilmoittanut ja niitä henkilöitä, jotka ovat minua äänestäneet. Kiitos!

Enpä arvannut reilu kuusi vuotta sitten, kuinka Lillin tulo meille mullistaisi maailmani ja kuinka erilaiset koiraharrastukset tulisivat osaksi elämääni. Toko, näyttelyt, agility, flyball, ratajuoksu ja kaverikoiratoiminta. Shelttien yhteislenkeillä toiset shelttien omistajat ovat tulleet tutuiksi/ystäviksi.

Pohjois-Suomen Shelttikerhon toiminnassa olen ollut mukana järjestämässä shelttien omistajille erilaisia tapahtumia; mätsärit, trimmauskurssi, ratajuoksuun tutustuminen, koiran ensiapuluento, agilityn alkeiskurssi, shelttiväen pikkujoulut sekä shelttien yhteislenkit. Yksin en ole koskaan mitään järjestänyt, vaan olen saanut ideoiden toteuttajiksi yhtä innostuneita sheltinomistajia, jotka ovat halunneet aktivoida Oulun ja lähikuntien sheltinomistajia.

Toivonkin, että sama innostuneisuus säilyy shelttiväen keskuudessa tulevaisuudessakin ja teemme edelleenkin porukalla hyvää yhteistyötä rakkaan rotumme tunnettavuuden eteen. Pohjois-Suomen Shelttikerhon blogista voi käydä lukemassa jo menneistä sekä tulevista tapahtumista.

1266654335_img-d41d8cd98f00b204e9800998e